1 Haziran 2011 Çarşamba

FlashMob Nedir ?


Flashmob, belirli sayıda bir insan topluluğunun kalabalık olan bir alanda ,beklenmedik ani bir anda ,bir araya gelmesi ve belirli bir aksiyonu kısa süre devam ettirip, bunun arkasından ise o kalabalık ile gözden kaybolmasıdır.

Flashmob farklı markalar tarafından kullanılır ve kullanan kişilerin zamanının bol olması gerektiği için genellikle üniversite öğrencileri tarafından daha çok tercih edilir.
 

Bunun yanı sıra artık bu daha senkronize bir şekilde Halkla ilişkiler departmanı veya şirketler tarafından da tercih edilip, çalışmalarla ortaya konabiliyor.
Markalar iletmek istedikleri mesajı televizyon,dergi,radyo gibi yollarla masraflı şekilde iletirken bu yol ile hem daha karlı hem de daha cana yakın bir tutum sergilemiş oluyorlar.Durum bu şekilde gözlenince PR'ciler de buna farklı bir bakış açısı getirerek, ''Neden insanların kendi istekleri ile bir reklam izlemelerini hatta bunu sanal alem aracılığıyla paylaşmalarını istemeyelim?'' diye düşündüler.

Bu düşünce yapısı ile PR'cılar çılgınlar gibi bu aktiviteyi yaparken video çekip, youtube ve benzeri paylaşım sitelerine koydular.Sadece koymakla kalmayıp internet üzerinde yaymakta onların bir amacı oldu.Gençlerimizin sokaklarda boş boş ellerinde ilan ile gezmesindense bu yol daha yaratıcı olarak düşünüldü, bunun yanı sıra bu gençler insanların dikkatlerini üzerine çekmeleri gibi kendileride fiziksel bir aktivite yapma olanağı kazanmış oldular.Reklamcıların bu dalını kullanan isimlerden;H&M( giyim sektörü),T-Mobile (mobil operatör)gibi markalar iyi bir örnek teşkil edebilir

Benim en çok sevdiğim ise İsveçli EFlilerin
Miss Triniti  Mr Deejay (EF Song 2010) sarkısı ile yapmıs oldukları dans.Bir anda başlayan ve iki dakika civarı görsel bir şölen şeklinde ilerleyen bu etkinlik bir çok sosyal paylaşım sitesindede paylasıldı.Sadece Youtube’da Yaklasık 12.000 kişi tarafından izlendi.
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder